Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hier vindt u een overzicht van vragen die ons vaak gesteld worden. Mocht u uw antwoord niet vinden, dan kunt u natuurlijk contact met ons opnemen.

De meest gestelde vragen

Hoe moet ik de printgegevens aanleveren?

In ieder geval hebben we een grafisch bestand nodig. Word-, Excel- of zelfs PowerPoint-bestanden zijn voor ons nutteloos, omdat ze geen prepressfase vormen. Uw kunstwerk moet in het originele formaat zijn met een resolutie van minstens 300 dpi in CMYK-kleurmodus.

Sla uw bestand op als “.pdf”. Als alternatief kunnen ook bestanden zoals “.jpg” zonder compressie, “.eps” of “.pdf” worden opgeslagen.

Er worden extra kosten gemaakt als er open bestanden worden aangeleverd die wij bij ons moeten omzetten in een afdrukbaar formaat. De gekoppelde afbeeldingen en lettertypes moeten ook worden opgeslagen.

Kan ik alle fonts gebruiken?

Lettertypes moeten in elk document volledig worden ingebed of omgezet in paden. Als een lettertype dat u in uw document gebruikt ontbreekt in ons systeem, wordt het vervangen door een vervangend lettertype. In de meeste gevallen leidt dit tot ongewenste resultaten. Denk er dus aan dat in uw PDF-bestanden de lettertypes volledig ingebed zijn en dat u bij het genereren van EPS-gegevens uit vectorprogramma’s (bijv. Adobe Illustrator®, Macromedia FreeHand® of CorelDraw®) de lettertypes voor of tijdens het exporteren omzet in curven/paden/karakterpaden. In TIFF- of JPEG-bestanden worden lettertypes beschouwd als onderdeel van het beeld, zodat ze niet verkeerd kunnen worden geïnterpreteerd.

Wat is afloop?

De afloop beschrijft het deel van een afbeelding of document dat verder gaat dan het documentgebied om ervoor te zorgen dat het correct wordt bijgesneden wanneer het afdrukproduct later wordt bijgesneden. De afloop moet altijd worden vermeld als delen van een afbeelding of tekst of een gekleurde achtergrond tot aan de rand van het object moeten reiken. In deze gevallen hebben we een afloop van 3 mm rond het document nodig om een schone afwerking te garanderen.

Hoe kan ik u mijn gegevens toesturen?

U kunt ons uw printgegevens per e-mail of via FTP uploaden.
Het is echter het beste om uw gegevens persoonlijk mee te nemen via een USB-stick. Wij kunnen u dan direct adviseren en eventuele onduidelijkheden ophelderen.

Welke types van binding zijn beschikbaar

Wij bieden u verschillende mogelijkheden om uw afdrukken te binden. U kunt kiezen uit een eenvoudig nietje in de linkerbovenhoek tot een brochure met twee nietjes in het midden. Wij bieden u ook de mogelijkheid om de drukgegevens met een spiraalband te binden (Wire-O). Een andere mogelijkheid is een gelijmde binding met een zachte kaft – hier kunt u mooie ingebonden boeken krijgen.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

Ja dit kan! In overleg kunnen wij uw bestelling ook laten bezorgen.  

Kunnen er kleurafwijkingen zijn?

Digitaal printen is afhankelijk van de omgeving en de weersomstandigheden. Ook de luchtvochtigheid en de papierkwaliteit spelen een rol. Onze machines zijn geklimatiseerd en worden op regelmatige tijdstippen gekalibreerd; onze papieren worden professioneel opgeslagen. Met deze maatregelen kunnen we grote schommelingen grotendeels voorkomen.

 

Beste klanten,

helaas zijn we gesloten vanwege de lockdown. U kunt echter wel bestellingen plaatsen op de webshop www.onlyprint.nl. U krijgt dan de bestelling toegestuurd of u kunt deze op een met ons afgesproken tijdstip afhalen. Dank u voor uw begrip.

Wij wensen u een goede gezondheid en fijne feestdagen.
Team CPF XL